Jeśli jednak nie jesteśmy nauczycielami w gimnazjum, a pracujemy w szkole ponadgimnazjalnej mamy zupełnie inną sytuację. Co najważniejsze - nie obowiązuje nas dokumentacja, a więc możemy wykorzystać tę metodę nie oglądając się na sprawy formalne. Jako humaniści mamy ogromne możliwości zastosować projekt krótszy, około 2-3 tygodniowy. W takiej sytuacji projekt może dać nam różnorakie korzyści np. naturalną aktywizację uczniów, danie im możliwości wykazania się swoimi umiejętnościami ( w tym informatycznymi, organizacji czy wspierania działań w zespole) czy po prostu uzyskanie w sposób atrakcyjny ocen z przedmiotu. I tu od razu dwie uwagi:
- bardzo istotne jest odpowiednie przemyślenie ewaluacji projektu i jego ocena
- projekt może wspomóc realizację podstawy programowej w jej aspekcie dotyczącej umiejętności, a także utrwalenia wiedzy.
Od wielu lat prowadzę zajęcia wykorzystując metodę projektu. Szczególnie polecam ją przy realizacji programów nauczania wątkowego z (zanikającego niestety) przedmiotu Historia i Społeczeństwo.
Niniejszy blog jest poświęcony praktyce projektowej w warunkach szkolnych zwłaszcza w ramach historii, wiedzy o społeczeństwie i HiSu. Przedstawiane tu treści są w dużej mierze rezultatem przemyśleń, pomysłów i dyskusji w grupie nauczycieli historii z Warszawy biorących od wielu lat udział w kursach organizowanych przez warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Zapraszam
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz